Vanliga frågor
När är det in- och utcheckning?
Incheckning är möjlig från kl. 15.00 och utcheckning måste ske senast kl. 12.00. Behöver du tidigare incheckning eller senare utcheckning får du gärna kontakta oss så gör vi vårt bästa att uppfylla dina önskemål.
Erbjuder ni bagageförvaring?
Ja, vi erbjuder gratis förvaring av ditt bagage. Du får gärna lämna in ditt bagage hos oss i samband med in- eller utcheckning.
När kan jag äta frukost?
Du kan avnjuta din frukost från buffén i vår frukostrestaurang måndag till fredag kl. 06:30-10:30 samt helger kl. 07.00–11.00.
Kan jag få gratis wifi?
Ja, vi har gratis wifi på hela hotellet. Dessutom kan du fritt använda våra datorer i lobbyn.
Hur ofta städas rummet om jag bor i det flera nätter i rad?
Stannar du i flera nätter överlåter vi åt dig att bestämma om du vill ha daglig städning av rummet eller inte. På samma sätt kan du själv bestämma när du vill byta handdukar. Det innebär att vi inte automatiskt städar ditt rum, utan låter dig välja hur du vill ha det. Dock städar vi alltid ditt rum efter fyra dagar.
Vill du ändå ha daglig städning av rummet och/eller nya handdukar, ordnar vi detta med glädje. Säg bara till i receptionen senast kl. 22.00 kvällen innan. Kom ihåg att alltid uppge ditt rumsnummer.
Var kan jag parkera min bil och vad kostar det?
Du kan parkera cirka 600 meter från hotellet i ett övervakat parkeringshus vid Skuespilhuset. Vi erbjuder ett specialpris på
Parkering elbil:
På Köpenhamns kommuns egen karta hittar du de närmaste laddstolparna. Copenhagen Strand ligger vid den röda pricken. Laddstationerna drivs av Clever eller E.On.
För mer information om parkering på allmän väg hänvisar vi till Köpenhamns kommuns webbplats.
Det går även att parkera elbilen i Jeudans parkeringshus.
Dygnspris i p-hus är
I parkeringshuset finns mer än 100 Clever-laddstolpar. För att ladda måste du först ha laddat ner Clevers app för smartphone och använda denna för att starta laddningen och betala utifrån gällande kilowattpris.
Observera att det inte krävs någon särskild bokning för ankomst med elbil, men vi vill uppmärksamma dig på att det endast finns ett begränsat antal laddstolpar i parkeringshuset.
Kan jag ta med mig min hund?
Ja, din hund är hjärtligt välkommen hos oss och får vistas överallt på hotellet (dock inte i våra restauranger och självklart alltid under din uppsikt). Meddela oss bara att du tar med dig din hund när du bokar din vistelse så ser vi till att det väntar lite godbitar för den på rummet.
Vilka är de bästa transportalternativen för att ta sig till hotellet?
Du kan ta dig till Copenhagen Strand på flera olika sätt. Läs vår guide om de bästa transportalternativen.
Har hotellet hiss?
Ja, man kan nå alla rum och gemensamma utrymmen på hotellet med antingen hiss eller ramp.
När är receptionen öppen?
Vår reception är öppen dygnet runt, och behöver du hjälp med exempelvis transfer, parkering, bil- och cykeluthyrning eller tips på lokala sevärdheter och matställen, är du varmt välkommen att vända dig till oss.
Kan jag få mina kläder tvättade på hotellet?
Vi erbjuder kemtvättsservice. Kläderna måste lämnas in i receptionen vardagar och lördagar före kl. 08.00, och du får tillbaka dem efter klockan 17.00 samma dag. Denna service är inte tillgänglig söndagar.
Hur tar jag kontakt med hotellet?
Du är alltid välkommen att ringa (+45) 3348 9900 eller mejla till copenhagenstrand@arp-hansen.dk.
Finns det luftkonditionering på alla rum?
Hotellet saknar luftkonditionering, men det finns fläkt på alla rum.
När kan jag äta på restaurangen?
Vi kan dessvärre inte erbjuda lunch eller middag på hotellet men i gengäld ge dig våra bästa tips och rekommendationer om du frågar i receptionen.
Är rökning tillåten?
Nej, hotellet är 100 % rökfritt.
Hur ändrar eller avbeställer jag min bokning?
Om du har bokat ett rum med ”Fri avbokning” kan du ändra eller avbeställa din bokning utan avgift fram till kl. 12.00 på ankomstdagen. Ändringar och avbokningar kan göras via länken i din bokningsbekräftelse eller genom att välja ”Ändra bokning” som du hittar i samband med ”Sök vistelse” överst på denna sida. Det går också bra att kontakta hotellet direkt. För bokningar utan möjlighet till avbokning hänvisas till gällande säljvillkor.
Vad gör jag om jag inte har fått någon e-postbekräftelse på min bokning?
Har du inte fått någon bokningsbekräftelse via e-post börjar du med att kontrollera ditt skräppostfilter. Om bekräftelsen inte finns i skräppostfiltret kontaktar du hotellet snarast möjligt.
Vad händer om jag har tappat bort eller glömt något på hotellet?
Har du råkat glömma något under din vistelse på hos oss? Fyll i så fall i detta formulär.